HPHC = Samenwerken

HPHC werkt samen met uw medewerkers, leidinggevenden en HR professionals. Gericht op duurzame inzetbaarheid.

Maatwerk Arbodienst

U krijgt van uw huidige arbodienst niet de ondersteuning die u nodig heeft? In moeilijke dossiers blijft de terugkoppeling vaag en krijgt u niet het advies waar u en uw medewerker mee verder komen?
 
Dan is het tijd om over te stappen naar HPHC. Wij doen graag zaken met bevlogen werkgevers!

Het gaat om mensen!

Goed HR-beleid richt zich op ontwikkeling van mensen. Het vindt een persoonlijk antwoord op de vraag hoe iemand met plezier kan werken en tegelijkertijd fit en gelukkig blijft. Hoe balans kan worden gevonden tussen werk en privé en hoe een talent zich kan ontwikkelen. HPHC zorgt samen met u voor uw grootste kapitaal: uw mensen. En dat ziet u terug in de jaarresultaten.

Gezonde mensen. Gezond bedrijf.

HPHC helpt uw werknemers fit en in balans te blijven. Want gezonde werknemers vormen een gezond bedrijf. Dat is ons uitgangspunt. Healthy People Healthy Company.
Vragen? Bel of mail ons.
Vragen? Bel 088 222 5777 of
mail ze via het contactformulier 

"Praat met werknemer over thuissituatie"

Geplaatst op 1.5.2012

Je werk goed doen en genoeg tijd overhouden voor een gelukkig privéleven: de meeste Nederlanders hebben het erg moeilijk om dat voor elkaar te krijgen. Uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van SBI training & advies blijkt dat maar dertien procent van de werknemers balans heeft gevonden tussen werk en privé. Werkgevers die ziekteverzuim willen terugdringen, zouden meer met hun personeel moeten praten over zaken die thuis spelen, aldus SBI.

Vooral mensen met een baan van meer dan 28 uur per week met kinderen in de basisschoolleeftijd vinden deze combinatie buitengewoon ingewikkeld. 

De meeste werknemers hebben er geen moeite mee wanneer de werkgever de balans tussen werk en privé aan de orde stelt, blijkt uit het onderzoek. Een kwart vindt dat de werkgever daar niets mee te maken heeft. Toch bespreekt ruim 80% van de werknemers dit onderwerp zelden of nooit met de werkgever. Als het wel ter sprake komt, vraagt dit van werkgevers de nodige tact, meent SBI-adviseur Mirjam Schaap.  Vrouwen hebben volgens haar meer behoefte om privézaken met de werkgever te bespreken dan mannen.

De stress die werknemers ervaren doordat zij werk en privé moeilijk kunnen combineren kost de werkgever volgens SBI geld. "Zeker in een economisch moeilijke tijd waarin meer werk verricht moet worden met minder mensen, wordt het combineren van werk en privé er niet eenvoudiger op. Werkgevers en werknemers moeten daarom met elkaar in gesprek over de balans tussen werk en thuis", vindt Schaap. "Dat leidt tot meer begrip en minder kosten."

Bron: SBI


Geplaatst in: Preventie