HPHC = Samenwerken

HPHC werkt samen met uw medewerkers, leidinggevenden en HR professionals. Gericht op duurzame inzetbaarheid.

Maatwerk Arbodienst

U krijgt van uw huidige arbodienst niet de ondersteuning die u nodig heeft? In moeilijke dossiers blijft de terugkoppeling vaag en krijgt u niet het advies waar u en uw medewerker mee verder komen?
 
Dan is het tijd om over te stappen naar HPHC. Wij doen graag zaken met bevlogen werkgevers!

Het gaat om mensen!

Goed HR-beleid richt zich op ontwikkeling van mensen. Het vindt een persoonlijk antwoord op de vraag hoe iemand met plezier kan werken en tegelijkertijd fit en gelukkig blijft. Hoe balans kan worden gevonden tussen werk en privé en hoe een talent zich kan ontwikkelen. HPHC zorgt samen met u voor uw grootste kapitaal: uw mensen. En dat ziet u terug in de jaarresultaten.

Gezonde mensen. Gezond bedrijf.

HPHC helpt uw werknemers fit en in balans te blijven. Want gezonde werknemers vormen een gezond bedrijf. Dat is ons uitgangspunt. Healthy People Healthy Company.
Vragen? Bel of mail ons.
Vragen? Bel 088 222 5777 of
mail ze via het contactformulier 

Pesten op het werk: zo verban je het

Geplaatst op 21.12.2011

Een rotopmerking als je voorbij loopt, uitgesloten worden van belangrijke e-mails en niemand die vraagt of je ook een kop koffie lust. Pesten op het werk: zestig procent van de medewerkers in Nederland zegt er wel eens mee te maken te hebben gehad. En dat kan serieuze gevolgen hebben, zegt organisatiepsychologe Adrienne Hubert. Op de website Baaz.nl geeft ze tips over hoe te dealen met het fenomeen. 

1.  Ontwikkel beleid

Verklaar als werkgever dat je het belangrijk vindt dat werknemers respectvol en professioneel met elkaar omgaan en dat pesten niet wordt getolereerd. Zet dit samen met de ondernemingsraad op papier. Belangrijk is volgens Hubert om het begrip ‘pesten’ te definiëren aan de hand van de Memorie van Toelichting op de Arbowet.

2.  Stel een gedragscode op

Volgens Hubert is het belangrijk concreet te maken wat je als werkgever van je personeel verwacht. Pas de gedragscode zoveel mogelijk aan aan de dagelijkse praktijk. Wordt er veel geroddeld? Leg dan vast dat er niet over, maar met elkaar moet worden gepraat. Benoem ook sancties die volgen als de gedragscode wordt overtreden.

3.  Besteed klachten uit

Een externe klachtencommissie boekt volgens Hubert meer resultaat dan een werkgever die zelf achter klachten over pesten aan gaat. Bedrijfsartsen van een arbodienst kunnen het probleem kundig aanpakken.

4.  Zorg voor een adequate afhandeling

Hubert adviseert op Baaz.nl het aanstellen van een vertrouwenspersoon die gepeste medewerkers kan opvangen en verder kan begeleiden zodat het pesten stopt. Dit kan iemand van binnen het bedrijf, maar ook van erbuiten zijn.

5.  Draag het beleid uit

Iedereen in het bedrijf moet ervan doordrongen zijn dat pesten niet onopgemerkt blijft en dat het not done is, zegt Hubert. Vervul zelf een voorbeeldfunctie door nooit mee te lachen als er gepest of geplaagd wordt en vergoelijk fout gedrag nooit.

De bedrijfsartsen van arbodienst HPHC helpen werkgevers met het ontwikkelen van een veilige bedrijfscultuur waarin werknemers in balans blijven. Neem vrijblijvend contact met ons op.

 Bron: Baaz.nl 


Geplaatst in: Arbo